SLAV

Jag ska försöka förklara helgen så omfattande som jag orkar. Som ni kanske förstår av rubriken så är jag lite trött.

Fre kl 12.00 lämnar vi fulahm, efter att ha packat hela morgonen (inte jag, jag jobbade). Vi kom fram till helvetet, Lifton, kl 18.15. Väl där var det dags att börja jobba på riktigt, bad, middag, sagor, läggdags, blöjor, nappfalskor och barnpassning frall kl 23.00. Sedan fick jag sova, men tillsammans med tyskan och Jamies treåriga kompis Jasper, som inte kan sova utan sin mamma Suzie. Och hon kan inte sova med Jasper för att han ofta vaknar, så hoade bara sin dotter is sitt rum, och även ett extra rum ifall dottern hostade för mycket.
6.20 nästa morgon fick jag gå upp, då valde tyskan att inte försöka få jasper att sova mer (han vaknade iungeför 5 ggr under natten). 9.00 började jag jobba, jag och tyskan, som för övrigt har bossat omkring mig hela helgen; "you stay with clemmie and i'll take the boys eller "you  go downstairs and get the food" med 4 barn hela dagen, fram till kl 23.00. Då fick vi sova igen, med jasper.
Idag gick jag upp kl 7.30, vart på promenad i Lifton, som är hur vackert som helst, synd att jag bara fick se en halvtimme av det i en treåringsakt. Vi hade inte tillgång till barnvagnar igår, så vi kunde inte gå ut. ämnade Devon vid 12-tiden och var framme vid halv 7 på kvällen, trots att vi åkt i 140 km/h i stort sätt hela vägen. Detta beror på pauserna vi tagit av olikaledningar (andrew var bakfull och höll på att somna bakom ratten  och behövde kaffe, jamie höll på att hungra ihjäl, blöjbyte, winding osv...) Alla 6,5 yimmarna har jag suttit inklämd mellan två bilbarnstolar i baksätet, underhållit jamie och mata, windat eller lekt med sam. Medan Jane har suttit med gott om plats i framsätet och sagttill mig vad jag ska göra: ge honnom vattnet, dela denna med jamie, mata sam, gunga sams stol, dumdum in eller ett halvhjärtat: you are doing a great job. 
Allt detta för bara £ 10 eftersom att jag intee har suttit så mycket barnvakt sen jag kom hit. 

Frutom allt det förjävliga så har jag sett den, aagligen finaste, delen av england i en halvtimme och druckit te i ett enormt hus (typ ett slott) med gammalsdags inredning tillsammans med ca 20 engelska män och kvinnor i klassiska engelska jaktkläder, det var en fasanjakt vi var på. Det kallar jag att uppleva kulturen. M hade gula knästrumpor!!!! Dessutom har jag kunnat beställa vad jag vill på menyn från roomservice killen med en tysk brytning. vilket betyder: rom och cola och pasternackspurée.

Nu ska jag gå till budgens, cigg och efer det gå hem och ta ett bad. 


 

Kommentarer
Postat av: Sara

Men du! Du måste få mer betalt !!! Man kan inte göra så!!! Det kokar i mig!! Vi får prata mer om detta imorgon! x

2009-11-15 @ 21:27:35
URL: http://metrobloggen.se/saraprieditis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0