hurtbullen is back!

Nu är hon tillbaka, hurtbullen.
I morse tog jag mig upp i tid, at gröt med linfrön, drack kaffe, packade väskan för dagen och cycklade iväg till ambassaden. Nu kanske det later som att ambassaden ligger runt hörnet, eftersom att jag cycklade. Men nej, den ligger, för att vara exakt, 8,7 km bort. När jag hade hämtat  mitt nya flashiga pass hoppade jag upp pa cyckeln igen och tog mig i rasande fart till jobbet. Hurtigt va?
Snart har jag äntlign gjort mitt här. Bara 1 timma och 20 minuter kvar. Idag har jag ägnat at att göra en budget för min nya plan (ja, jag ska berätta om den) och till att böja glasögon,. Den sista timmen ska ga till att internetshoppa lite (det är min nya passion. i l <3 amazon.de), för man müste ju se till att man spenderar mer per timme a
än man tjänar. Dessutom ska jag ju vara barnvakt efter jobbet ikväll, och där har jag inte tillgang till dator..
Sa, planen gäller hur jag ska jobba i höst, eller egentligen hur jag inte ska jobba i höst.
Först var det ju tänkt att jag skulle jobba tva dagar i veckan och att Ruutan skulle vara hemma de dagarna, men det kommer tyvär inte att ga. Istället kommer jag vara hemma hela tiden, för att halla Ginger sällskap och för att ha tid att fa bra resultat pa mina kurser. Detta innebär manga fördelar, ni kan komma och hälsapa typ hela tiden, jag behöver inte stressa med jobb och plugg och Ginger kommer inte vara ensam. Nackdelarna är att jag kommer ha mindre pengar och at jag behöver säga upp mig pa jobbet som jag faktikt tycker om.
Min plan är att börja jobba igen senast Juni nästa ar.
Prost och Tchüß!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0